8 Eylül 2007 Cumartesi

GÖKÇE KIZIN NİŞAN PASTACIKLARI







Gökçe kızımızınbu gece nişan töreni var. Bende ona bu minik pastacıkları yaptım.Nasıl olmuş?
Kusura bakmazsanız tarifini sonra yazmak istiyorum. E malum nişana hazırlık var.


Bu hafta çok yoğundum. Nişanımızı yaptık. Allah tamamına erdirir inşaallah! Benim pastacıkları çok beğendi herkez. tabii bende dört köşe oldum. Erkek tarafı yaş pastayı meşhur bir pasteneden alacaktı. Tabii herkez gibi bende merakla pastayı bekliyorum. Gele gele 300 kişye yetmesi gereken fakan 30 kişilik bir pasta geldi. Pastanın görüntüsü güzeldi ama dilimlerken çok zorlandım. Daha bıçağı değdirir deüdirmez pasta on ufak oldu. Küçük dilimlere ayırmam gerekiyor çünkü çok kalabalık. Fkat nafile mümkün olduğunca dikkat ederek pastayı dilimledim ama yetmedi tabii. Sağolsunlar erkek tarafıda yetmeyeceğini anladı galiba ki "yetmezse tekrar alabiliriz" dediler. Tabii öğlede oldu. Çünkü yetmedi. Hemen kçşedeki pastaneden bir pasta daha alındı ve onuda dilimleyerek yetirdik. Erkek tarafı kuru pastalar almış, görümcem evde bi çeşit yapmış. Birde benimkiler. Tabii benimkiler tabakları açtı. İnanır mısınız tabakları geri toplarken ne gördüm? Sadece yaş pasta ve benim pastacıklar yenmişti. Tabi buda beni çok memnun etti. Ben hep ikram bölümünde olduğum için. İçeriden haberim pek olmadı. Ama çocuklar "anne senin pastalarını herkez yedi. Hemde aralarında konuşuyorlardı "ne güzel olmuş kim yapmış"diye. Yani anlayacağınız benim iki gün uğraştığım ciciler birer lokmada yutuldu. Ben çiçekleri kimse yemez dedim ama onlarda yenildi. Yani emeklerim boşa çıkmadı. GELELİM TARİFİNE:
Ben bunları sevgili arkadaşım Buçin'de görmüştüm. http://Pastarda.blogspot.com
Çok beğenmişttim.Çiçekleri birgece önce hazırladım kuruması için. Ertesi günde kekini hazırladım. Çamur kek bir önceki kekimin aynısı .Sadece miktarlarını değiştirdim.
5 yumurta,
17 kaşık tepeleme şeker,
17 kaşık tepeleme un,
1 paket kabartma tozu,
1 " vanilya,
50gr kakao,
1 1/2 su bardağı süt,
1 paket margarin,(oda sıcaklığında)
( bu ölçülerle ben 55 adet çıkarttım. İki kez tekrarladım ve 110 adet çıktı. Kenarlardan artan uzunlaruda porsiyon olarak kestim onlarıda süsledim. Böylece 130 u buldular.)
Üzerlerini hafifçe ıslatarak, açtığım şeker hamurlarını aynı kalıpla keserek yapıştırdım. En üstede gala çiçeklerini yerleştirdim. İşte sonuç.
Azdaha unutuyordum. Şeker hamurum yrtmrdiği için bir kısmını üzerine bttercrema yaptım. Tarifi şöyle:250 gr. pudra şekeri, 80gr.tereyağ, (ben yarım paket vanilya ve yarım limon kabuğu rendeside ilave ettim.) Hiç pürüz kalmayana kadar mikserle uzunca çırpıyuruz ve kullanıyoruz. Bu tarifide sevgili http://günebakantarlaları.blogspot.com almıştım. Çok pratik olduğu için hoşuma gitti.

8 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım ya ne kadar uğraşmışsın bunlarla çok emek var yemeye kıyamaz insan bunları çokta şeker olmuşlar bunları görünce siparişlerin kim nasıl artacak çok çok çok güzeller renkler desen bir harika ellerine sağlık canım benim sevgiler

lezzetlilerim dedi ki...

Canım ablacım iyi dileklerin için teşekkür ederim. Gerçektende akşam çok beyendi herkez minik pastalarımı. Ben iki gün uğraştım. Tam 125 adet minik pasta yaptım. Orada servisleride yaptım. Ogüzel çiçeklerim nasıl bir çırpıda yendi hem üzüldüm hemde beyenildiği için çok sevindim.
ÖPÜYORUM ABLACIM SEVGİLER

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba!Ellerinize sağlık pastalar harika gözüküyor.
Ama bunları yemeye kıyamaz ki insan....

selamlar

pervin dedi ki...

merhabalar gökçe kızımızın nişanı hayırlı olsun tebrikler yılları pastacıklar gibi tatlı geçsin. elerinize sağlık pastalar harika gözüküyor.

serinmavi dedi ki...

Mutluluklar diliyorum Gökçe'ye...

ellerine sağlık canım....


selamlar....

Adsız dedi ki...

azızem ben zaten sana soylemıstım cok guzel görunduklerını,, bır de burdan belırteyım dedım:)) nasıl dı nısan.. ne tepkıler aldıınn??

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

Ştttttttttt noluooo burdaaaaaa...Seni kopyacı seniiii...Telif hakkını aldın mı benden , telef ederim bak bunları :) Azizem marifetli Azizem..Şaka bir yana , harika görünüyorlar.Eminim emeğine bin kat değmiştir..Ellerine emeğine sağlık..öpüldün

lezzetlilerim dedi ki...

Ab-ı hayat teşekkürler yine beklerim.


Teşekkürler Pervin yine gel emi!

Teşekkürler Oya cım,

Fidancım sen söylemiştin evet fena değiller işte,

Burçincim ben böylede kopyacıyım işte teşekkürler.