15 Ocak 2008 Salı

TENCERE KEKİ (FİNCAN KEK)




Dün blogları dolaşırken Melek arkadaşımda gördüm bu keki. Çok sevdim. Tabii hem lezzetini hemde pratik oluşunu.Hemen denedim ve anında tükettik. Yumuşacık bol kakaoluydu. Çocuklar anne neden bu kadar az yaptın diye hayıflandı. Birdahaki sefere ölçü arttırılıp iki tencere birden yapılacak inşaallah.
Malzemelre:
1 yumurta,
1.5 çay bardağı şeker,
1 çay bardağı süt,
2 çay bardağı un,
2 kaşık kakao,
1 paket kabartma tozu,

1 paket vanilya,


Hazırlanışı:
Bütün malzemelerle güzelce kek hamuru elde edilir. Fincanlar yağlanır ve kek hamuru paylaştırılır. Tencereye yerleştirilen fincanların 2/3 'ünü geçecek şekilde su konulır. Kapağın altına temiz bir bez lerleştirilip kapatılır.(buharlaşmayla keklerin üzerine su damlamasın diye) Önce yüksek, kaynama noktasını duyduktan sonra kısık ateşte kapak 20dk asla açılmadan pişirilir. Ocağı kapadıktan 15dk sonrada kapak açılmaz. (demlenmesi için) İşte en can alıcı noktada burada. Okapağı açtığınızdaki nefis koku varya enfes. Denmek isteyenlere hemen derim. HADİ KOLAY GELSİN
































26 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

kek güzel olmuş ellerine sağlık değişik bir pişirme şekli olmuş
sevgilerimle

lezzetlilerim dedi ki...

Teşekkür ederim canım. Dene bence çokta pratik oluyor.

meleginmarifetleri dedi ki...

canikom ellerine sağlık ve afiyet olsun ben bunun pastasını yaptım hafta sonu daha koymadımm bloga en kısa zamanda karşınızda olur valla harika bir sunum olıuyor onuda deneyebilirsin öpüyorum bay

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Gerçekten güzel ve yumuşak olan bir kekdir.Nefis olmuş ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Enteresannnnn !!! Denemek lasım :)
Ellerine sağlık Azizem

lezzetlilerim dedi ki...

Melekcim evet pastasını bende düşünüyorum en kısa zamanda. Teşekkürler.

Gönülüncelezzetler evet aynen öyle canım. Teşekkürler.

Hemen dene derim Burçincim valla enfes oluyor

ayseyaman dedi ki...

Lezzetlim ellerine sağlık, çok değişik çok güzel bir tarif, bayıldım, hepinizin ellerine sağlık, bu tarif bence dilden dile blogtan bloga daha çok dolaşır.
Fincanları yarım doldurmuşsunuzdur değil mi? Çok güzel kabarmışlar :) Buranin fincarlari sicaga ne kadar dayaniklidir bilmem ama bende denemek isterim en kısa zamanda..
sevgilerle

NiNo dedi ki...

offf nefis ellerine saglik canim

Melek* dedi ki...

ay bende yaptım melekde görüp ellerine sağlık

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Çok hoş bir tarifmiş Hemen dedin sen bana, duydum ben onu ;))

Leziz Tarifler dedi ki...

Azize, çok şirinler, bardaklar ilk defa kekle tanışmışlardır. Enteresan fikirler..Süper..

lezzetlilerim dedi ki...

Yaman Ayşem çok teşekkür ederim. Evet fincanları yarım doldurdum. Aksi taktirde taşma yapailir.

Nihancım teşekkür ederim canım,

Melekcim evet sendede görmüştüm. Çok güzeller değil mi?Teşekkür ederim.

Sevgili evcilik lezzetler teşekkür ederim. Duyduysan hemen dene bence,

Feyhancım evet çok enteresan. Kim düşünüp bulmuşsa aklına sağlık. Dar zamanlarda çok pratik bir tarif... Teşekkür derim canım.

gülizar dedi ki...

Gerçekten çok değişik bir tarif.daha önce hiç duymamıştım.ellerinize sağlık.

İlker Ergin dedi ki...

fincan keki nefis görünüyor.bu aralar sık rastlıyorum bu keke bloglarda mutlaka denemeliyim.ellerine sağlık.sevgiler.

fidaneli dedi ki...

azizem slm... bana uğramıssın unuttun benı sanıyordum beenn:)) cok mutlu oldum ınan... ayrıca bende bır bakayım dedım azızem neler yapmıs diye vee bu kek benı cok sasırttı:)) ılk defagöruyorum boyle bırseyı ıns. bende denemek ısterım ama bakalım mutfağa ne vakıt gırebıleceğım:( ayrıca ayse arkadasımız ıcın yardım etmek ısterım demıssın:) yapabıleceğımız bırsey olursa seve seve dımı:))

sevgıler

Adsız dedi ki...

gercekten cok guzel gorunuyor bende denemek istiyorum anladigimim kadariyla yag yok tarifte yada ben yanlis mi okudum....

Adsız dedi ki...

ben eczde çalışıom süper olmuş tarifi okur okumaz hemde eczanede denedik ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

eline sağlık benim için vazgeçilmez bir lezzet oldu ben pastasını yapıyorum harika oluyor hemde hafif hepinize tavsiye ederim....

Adsız dedi ki...

selam ben diyarbakır dan ceyda fincan kekinizi denedim çok güzel oldu mutfakta ne kadar fincan varsa hepsini kullandım iki ölçü yaptım iki ayrı tencerede pişirdim portakallı hindistan cevizli ve çikolatalı yaptım çok güzel oldu evdekiler çok beğendi ALLAH'a emanet olun sevdiklerinizle beraber

Adsız dedi ki...

ya kızlar bende yaptım tarife göre ama kabarmıyo fincanın altı tam pişmiyo neden acaba bana fikir verin.

ARICI MESUT dedi ki...

kekinizi yaptım ama fincanların içi su kekler dışarı çıkmıştı çok şaşırdım temceremi açınca neden benimki olmadı

Adsız dedi ki...

az önce oğlum kek istiyorum diye tutturunca açıkçası bakkala gidip malzeme almaya üşendiğmden daha önce duymus olduğum fincan kekini denedim sonuç harika gurme oğlum beğendiyse herkes beğenir acil misafir için müthiş bir tarif teşekkürler

Adsız dedi ki...

KEK TARİFİNDE YAĞ YOK KULLANMASAKTA OLUO YANİ

Adsız dedi ki...

bu keki üç dört keki yaptım ama ben kekelrin altından keki kaşıkla oyup içine krem şanti dolduruyorum ve keklerin üstüne pudra şekeri döküyorum kekler daha da enfes oluyor denemenizi öneririm

lezzetlilerim dedi ki...

DENEMEK LAZIM BU ŞEKİLDE DE TEŞEKKÜRLER

Handan Çuhadar dedi ki...

size süper görüntüler eşliğinde yayınlamışsınız ben televizyondaki bir programdan gördüm sahrap soysal star da yaptı ve hemen denedim sizin tarifinizdede ölçüler aynısıymış eminim çok lezzetli olmuştur sevgilerimle bloguma da beklerim...