14 Ocak 2008 Pazartesi

BAYAT EKMEK KURABİYESİ (İSRAFA SON)


Geçenlerde bayat ekmeklerimi aldım elime ne yapasam diye düşünürken... Önce çorbalarda kullanmak üzere yudumlayıp fırına sürdüm. Bir taraftanda düşünüyorum. "bir tepside kurabiye yapsam ekmeklerin peşinden pişirsem" diye. Birden neden olmasın dedim. Kafamda tasarlamaya başladım. Kızaran ekmeklerden nasıl kurabiye yaparım diye. Kurabiyenin ana maddesi olan unu ekmekten elde edebilirdim pekala ve öylede oldu. Neyse bakın bakalım tarifine:
Malzemeler: Bayat ekmek(fırınlanmış ve robotta galeta unu haline getirilmiş)
1paket margarin,
1 su bardağı şeker,
vanilya ve kabartma tozu, (1 er paket),
2 yumurta,
2 yemek kaşığı yoğurt,
2 yemek kaşığı un
üzeri için kakao, türk kahvesi, toz şeker ve hindistan cevizi

Hazırlanışı: Galeta unu haline getirdiğimiz ekmeklerimizi ve diğer malzemelri birlikte kurabiye hamuru kıvamına getiriyorz. İstediğimiz şekli verip 180 derece pişiriyoruz. Bir kaba üzeri için hazırladığımız malzemeleri alıp fırından çıkan sıcak kubişleri yuvarlıyoruz. İşte sonuç. Sizler daha iyisini yaparsınız eminim. Bu yüzden denemenizi tavsiye ederim.





7 yorum:

Adsız dedi ki...

Azizecim , bayat ekmek kurtarma operasyonuna bayıldım..Bencede çok mantıklı ; çıtır çıtır poğaçalar bile denenebilir bazı değişikliklerle..Ellerine sağlık cnaım

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Azize,
Çok değişik bir tarifle karşılaştım sayfana girdiğimde..Ne kadar güzel bir uygulama olmuş bence,ellerine sağlık canım..Hiç değilse bayatlamış ekmeklerde böylelikle ziyan olmazlar..

Sevgilerle

Feyza Fidan dedi ki...

Azizecim,
Ne kadar değişik ve her bakımdan faydalı bir tarif bu..
Ellerin dert görmesin..

lezzetlilerim dedi ki...

Brçincim bayat ekmek kurtarma operasyonu mu? Sen bir ömürsün canım. Ayrıca beğenmenede sevindim.

lezzetlilerim dedi ki...

Gülcüm evet bayağı değişik dimi... Eh ara sıra çalışıyor galiba benim kafa... beğenmene memnun oldum.

lezzetlilerim dedi ki...

Sevgili Feyza Fidan çok teşekkür ederim beğendiğine sevindim.

meleginmarifetleri dedi ki...

azize bravo valla sana israfa son gerçektende ellerine sağlık yemesi nasıl oldu kurabiyenin onuda yazsaydın yaa kıtırmı yumuşakmı merak ettim öpüyorum bay