26 Ağustos 2007 Pazar

TARHANA YAPTINIZ MI?



Arkadaşlar 4 gün önce tarhana yoğurdum. E malum kış hazırlıkları. Kış aylarında tarhana hem çok besleyici, hemde çok pratik bir çorba türü. Gelelim tarifine:

1) 3 - 4 tane kırmızı etli biber, HAZIRLANIŞI: Biberler, domates, soğan, nohut, maydono

2 ) 3 - 4 tane yeşil biber, rondoda iyice ezilir. Tuz, yoğurt ve unda


3) 2 orta boy kuru soğan, eklenerek yoğurulur. Üzeri kapatılır ve 3 -4

4) 2 iri etli domates, gün mayalanarak ekşimesi beklenir. Ara ara

5) 1 bardak yoğurt, hamur yumruklanarak tekrar tekrar yoğu
6) 2 bardak haşlanmış nohut, rulur ki üzeri kabuklanıp kurumasın.

7) 1 bağ Maydonoz,

8) 3 kg un, ve tuz















3 veya 4 gün bekletiyorum ben. Arzuya göre, yani ekşilik derecesine göre daha fazlada bekletebilirsiniz. Artık hamurumuzu temiz bir bezin üzerine parça parça koparıp incelterek yayıyoruz. Bu şekilde hamurumuzun kurutuyoruz.














Kuruyan hamurlarımızın içininde kuruması için karınlarını deşiyoruz. Yani daha ufak parçalara ayırıyoruz.



Küçük parçalara ayırdığımız hamurlarımızda kuruyunca artık rondodan geçirebiliriz. Rondodan geçmiş hali aşağıda... Bu şekildede iyice kuruyana kadar gölgede kurutuyoruz. Güneşe kesinlikle çıkartmıyoruz. Çünki güneş tarhanamızın rengini alır



İŞTEN GELDİNİZ HAVA ÇOK SOĞUK SICAK BİR ÇORBA İÇİN ÜŞENİYORSUNUZ. HİÇ ÜŞENMEYİN HEMEN 3 KAŞIK TARHANAYI ILIK SUDA BİR KASEDE ISLATIN. BİR TARAFTANDA BİR TENCEREYE BİRAZ YAĞ, DOMATES RENDESİ VEYA SALÇA KOYUP YAKMADAN GÜZELCE KAVURUN. SOĞUK SU İLAVESİ İLE ISLATTIĞIMIZ TARHANAYIDA EKLİYORUZ. SÜREKLİ KARIŞTIRARAK KAYNATIYORUZ. İŞTE SİZE SON DERECE SAĞLIKLI VE PRATİK BİR ÇORBA. EĞER BEN BESİN DEĞERİNİ BİRAZ DAHA ARTIRMAK İSTİYORUM DİYORSANIZ. HAŞLADIĞINIZ SEBZE SULARINI ÇORBANIZA EKLEYİN. MESELA KARNIBAHAR, BÖRÜLCE VB.

BEN PİŞİRDİM BİLE BAKINIZ YUKARIDA


EĞER BEN TARHANA YAPAMAM, VEYA VAKTİM HİÇ YO DİYORSANIZ. HEMEN BANA MAİLLE ULAŞUN İSTEDİĞİNİZ KADAR YAPARIM.

AFİYET OLSUN

2 yorum:

NiNo dedi ki...

canim masallah nelerde yapmissin tarhana hemde el emegi goz nuru ellerine emegine saglik canim afiyetle yiyin ins butun kis kandilin mubarek olsun seninde ananeme soledim cok sevindim Allah hepinizi nice senelere erdirsin dedi :D opt cnaim

lezzetlilerim dedi ki...

teşekkür ederim nihancım bende sizleri öpüyorum.