16 Ocak 2012 Pazartesi

MERCİMEKLİ SEBZELİ ÇITIR KRUASAN BÖREKLER

Bu çıtırları ilk cafeportakal Bahar'da görmüştüm. Tabii hemen yapmam gerekti. İçine istediğiniz içi koyabilirsiniz. Ben, Yeşil mercimek, patates, havuç, soğan, baharatlar koydum. Fırından çıktığı an ise anlatılmaz yaşanır. Herkeze tavsiye ederim mutlaka yapmalısınız. 
Malzemeler: 1 kg yufka, bir kase margarin, 1 su bardağı süt,
 İçine: 1su bardağı haşlanmış yeşil mercimek, 1 küçük patates, 1 küçük havuç, 1 iri baş soğan, arzuya göre baharatlar.
Soğanlar kavrulur ve havuç, patates, mercimek ilave edilir. Baharatlar ve tuz da eklenir soğumaya bırakılır. Diğer tarafta margarin ve süt karışımı yufkanın tamamına sürülür. İkiye katlanıp yarım daire elde edilen yufkaya tekrar karışım sürülür ve tekrar katlanır. Böylece bir tane çeyrek dairemiz olur. Bu çeyreyi de dört eşit parçaya bölüp, sigara böreği şeklinde sararız. Böylece bütün yufkalardan aynı işlemde börekler elde ederiz.Üzerlerine yumurta sarısı sürütp 200 derece önceden ısıtılmış fırında çıtır çıtır olana kadar pişirilir. Hadi kolay gelsin yapacaklara da afiyet olsun...


3 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

karnımda aç ne yapacağız şimdi evde yufkada yok olsaydı ben şimdi mutfakta bunları yapıyor olurdum ellerine sağlık çıtır çıtır içim gitti sevgiler canım

lezzetlilerim dedi ki...

ablacım eyvah günaha mı girdim ben şimdi sevgiler...

Adsız dedi ki...

Azize hanım patates ve havuçlar haşlanıp çatalla ezilmiş olacak değil mi?Elinize sağlık mutlaka deneyeceğim. Dilek