28 Ekim 2011 Cuma

SADRAZAM LOKUMU

Bu tatlıyı çok uzun zamandır denemek istiyordum. Kısmet bu güneymiş. Biz çok beğendik, içinde hiç yağ olmadığı, şeker oranı da çok az olduğu için çok hafif bir tatlı oldu. Benim gibi hala denemediyseniz haydi doğru mutfağa....
Malzemeler:


Kek için:4 yumurta,


1 bardak toz şeker,(su bardağı)


1 paket kabartma tozu,


1 paket vanilya,(tarifte yoktu ben ekledim)


1 su bardağı+3 çorba kaşığı un,




Krema malzemeleri:2.5 bardak süt,


4 çorba kaşoğı un,


1 paket vanilya,


1/2 su bardağı şeker,




lokumları ıslatmak için yeteri kadar süt,


sütten sonra bastırmak için bolca hindistan cevizi,




Hazırlanışı: Öncelikle soğuması için kremayı hazırlıyoruz.


Keki ise : Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Diğer malzemeleri de ilave edip yağlı kağıt serilmiş 30-40cm. lik bir tepsiye yayıyoruz. 180 derecelik fırında 15-20dk. pişiriyoruz.Piştikten sonra kekimizi ikiye kesiyoruz ve kağıt yardımıyla rulo yapıyoruz. Böylece iki ayrı rulo elde ediyoruz. Rulolar ılıdıktan sonra açıp soğumuş olan kremayı aralarına sürüp tekrar rulo haline getiriyoruz. Daha sonrasında 2-3cm. lik dilimler kesip önce süte sonra hindistan cevizine batırıp servis tabağına alıyoruz.


afiyet olsun











2 yorum:

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sevgili arkadaşım,
Öncelikle sayfamı ziyaretin ve sağlığım konusunda moral veren güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Demek sizlerde de var bu şekerlenme halleri. Ne kadar çok blogcu arkadaşımda varmış da benim haberim yokmuş meğer.Sizler de iyi bakın kendinize lütfen. Peki nasıl oluyor bu kadar güzel şeyleri yapıp da yemeden durmak. Yoksa ben şu an çok sıkı bir diyettemiyim diye düşünmeden duramıyorum.
Sayfanızda gezindim. Herşey çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

lezzetlilerim dedi ki...

Ah ah ah yemeden durulmuyor fakat seviyeli ve de dikkatli yenirse sorun olmaz. Benim eşim baklava dahil herşeyi yiyor. Sabahları kahvaltısında bal illaki vardır.
Yani ölçülü yemek çok önemli.
sevgiler...