13 Mart 2010 Cumartesi

BİR KALIPTA İKİ DEĞİŞİK LEZZET





Çocukların yemek konusunda seçici olmaları bazen böyle değişikliklere sebep olabiliyor. Kızım dün kek istedi. Ama ''üzümlü olsun anne''dedi. Oğlum ise üzümlüyü katiyyen yemediğinden ikisinin arasında kaldım. İkisinide memnun etmeliydim. İki tane ayrı ayrı yapmaktansa çözümü bu tarifte buldum. Kek kalıbını yağladım. İlk önce yola basit kekle başladım. Bütün malzemeyi kullandım ve karışımı ikiye böldüm. Yarısına üzüm, diğer yarısınada kakao koydum ve kalıbımı eğerek ilk yarıyı döktüm. Buradaki pif nokta kalıbı asla düz konumda tutmuyoruz. Kalıp eğik konumdayken diğer yarıyıda boş kalan yere döküyoruz. İşte iki lezzetli kekimiz hazır. 180 derecede 40 dk. pişiriyoruz. Herleze afiyetler olsun.
Malzemeler:1 bardak şeker, bir bardak süt, bir bardak sıvı yağ, 3 yumurta, kabartma tozu ve vanilya, kakao, kuru üzüm, aldığı kadar un.


2 yorum:

Unknown dedi ki...

çok güzel bir fikir arkadaşım ellerine sağlık bu çocuklar insana neler yaptırıyorlar değilmi?:)
hatim için cüz okumak istediğini söylemişsin bir arkadaşımdan haber bekliyorum eğer cüzlerinden birini okuyamayacak olursa sana vereyim eğerki okumuşsa o zaman 3 hatimden cüz alırsın olurmu? her 15 günde bir hatim yapıcaz inşaallah sadece temmuz ve ağustos aylarında ben yokum o zaman bir tatil girecek araya Allah nasip ederse sonrasında yine her 15 günde bir hatim yapmayı düşünüyoruz birbirimize sebep olup sevap alabilmek için katılmak istemene çok memnun oldum Allah razı olsun arkadaşım buraya çok uzun süredir uğramamıştım şimdi gelince gördüm çok üzüldüm Alperenin vefatına Rabbim mekanını cennet etsin başınız sağolsun:((
hayırlı cumalar

Unknown dedi ki...

evet arkadaşım beklediğim haber şimdi geldi ve arkadaşım iki cüzü okuyamayacağını söyledi birini sana vermek üzere geldim yalnızlütfen aldım okuyorum diye haber ver bende bileyim birde bitirince lütfen haber ver Allah razı olsun senin cüzn 26. cüz sevgiler