10 Şubat 2008 Pazar

DÜZCE"NİN KATLAMASI (KOLAÇ) ve PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14



Arkadaşlar bu gün sizlerle Düzce'ye ait bir hamur işi paylaşmak istedim. Çok sevilen ve yaygın olarak yapılan bir börektir. Genelde muhacirle yapar. Bende bir melez olarak çok severim
Bu günkü tarifimi aynı zamanda Porselen demlik çay saati etkinliği içinde yayınlıyorum. Bu etkinlikleri pek sevdim ben. Olarca tarif bulabiliyorsunuz vede daha güzeli yeni arkadaşlıklar kurabiliyorsunuz. Bu seferki arkadaşımız da http://defneylebirlikte.blogspot.com



Malzemeler: Un, tuz, karbonat, yoğurt, içi için ise bizim ekşimik dediğimiz(yöresel adı) yani süzme





Hamur yoğurulup biraz dinlendirilir.
Sonrada şekildeki şekilde açılıp tavada kızartılır. Kahvaltılarda ve beş çaylarında süper olur.Birde yatılı gelen misafirlere evsahibi erkenden kalkıp bu böreği açar. Misafirlerse nefis kokularla uyanır. Eee geriside malum zaten.







Katlamanın yanında olmazsa olmazı pekmez veya reçeldir. Bandırarakta yenebilir. Bilakis ben çok severim. Hem yapması kolay hemde lezzetli bir hamur işi denemenizi tavsiye ederim.






































































6 yorum:

Adsız dedi ki...

börekler nefis görünüyor ellerinize sağlık kahvaltıda çayla birlikte harika olur hoşcakalın

Feyza Fidan dedi ki...

Ellerine kollarına sağlık, nefis bir hamurişi tarifi...
Sevgiler...

lezzetlilerim dedi ki...

Füsun Hanım teşekkürler

Feyzacım teşekkür ederim evet çok beğendik.

made in funda dedi ki...

canım tarifini yayınladım.ancak sen de tarife


PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14 başlığını eklemeli ve benim bloğumun adresini vermelisin.teşekkürler.sevgiler..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

azizecim nasıl güzel olur bu anne annem yapardı rahmetli onlarda çok eskiden bulgaristandan gelmişler eski muhacirlerdi 100 seneyi geçmiş geldikleri bizde çok severiz ellerine sağlık canım pasta sipariş işlerin nasıl gidiyor sevgilerimle canım

lezzetlilerim dedi ki...

Defnecim ekledim canım teşekkürler

Gül ablacım evet bizde çok severiz. Annem Düzceli değil ama oda çok sever ve her gidişimizde mutlaka yapar. Pasta siparişleride fena değil elhamdülillah şu anda iki tane var siparişim birisi şubatta birisi martta.
Teşekkürler ederim